Obchodní podmínky

 

Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní korporace:

 

HOLOMÝ s.r.o., IČO: 03402495

DIČ: CZ03402495

sídlem: Hemy 829, Krásno nad Bečvou, 757 01 Valašské Meziříčí

zapsaná v OR u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 60025

E-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Telefon: / +420 571 685 970

DS ID: 8rvn2kp

(dále jen „prodávající“)

Článek I.

Úvodní ustanovení

  1. Tyto VOP ve smyslu § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a právnickou osobou nebo podnikající fyzickou osobou, prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího - www.holomy.cz (dále také „internetový obchod“), nebo formou e-mailové, telefonické nebo osobní komunikace. VOP se řídí platnou právní úpravou České republiky, která je v souladu s nařízeními a směrnicemi EU. Nákup na výše uvedené webové stránce mohou uskutečnit pouze právnické osoby a podnikající fyzické osoby, kteří nejsou spotřebiteli tak, jak je to specifikováno v § 419 OZ.
  2. Smluvní vztahy neupravené těmito VOP se řídí OZ.
  3. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, pokud je uzavřena. Kupní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Zasláním objednávky kupující vyjadřuje souhlas s těmito VOP a zásadami ochrany osobních údajů, a potvrzuje, že senimi měl možnost v dostatečném předstihu před uzavřením kupní smlouvy seznámit a souhlasí s nimi.
  4. Ustanovení odchylná od těchto VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě jsou nadřazena před ustanoveními těchto VOP.
  5. Na všechny osobní údaje získané od smluvních stran se použijí příslušná ustanovení nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.

 

Článek II.

Vymezení pojmů

  1.  Prodávající – je výše uvedený subjekt, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
  2. Kupující – je každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Internetový obchod je určen výlučně kupujícím, tj. všem podnikajícím fyzickým a právnickým osobám.
  3. Internetový obchod – elektronický obchod či jiný objednávkový systém provozovaný na internetu podnikatelem, který je v pozici prodávajícího, jenž nabízí zboží nebo služby Kupujícím.

 

Článek III.

Ceny a zboží

  1. Prodávající je plátcem DPH.
  2. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zbožíkatalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny bez i včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Cena je stanovena na základě dodací podmínky EXW (sídlo prodávajícího) dle INCOTERMS 2010, není-li stanoven jinak. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje uzavření kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  3. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  4. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Ceník dopravy je uvedeninternetovém obchodě na adrese: www.holomy.cz
  5. Na zboží nabízenéinternetovém obchodě je poskytována plná záruka v souladu s platnou právní úpravou České republiky s přihlédnutím na záruční podmínky výrobce a distributora v České republice, s výjimkou zboží, které je uvedeno v sekci „výprodej“, kde je záruka uvedena přímo u daného zboží, o tom bude kupující upozorněn v objednávce a ve vystavené faktuře.
  6. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat přiměřenou zálohu, pokud by se jednalo o těžko prodejné zboží v případě, že není skladem.
  7. Příplatek na ekologickou likvidaci starých spotřebičů – v souladu se zákonem č.541/2020 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů, jsou povinni i koncoví prodejci účtovat finanční příspěvek na ekologickou likvidaci prodávaných spotřebičů. Ceny výrobků jsou uvedeny včetně tohoto poplatku. Zpětný odběr elektrospotřebičů je zajištěnrámci kolektivního systému ASEKOL. Kupující má možnost odevzdat výrobek s ukončenou životností (VUŽ) ve sběrnách určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci. Prodávající též zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení, které v minulosti prodal nebo vyrobil, v souladu s příslušnými právními předpisy. Prodávající může odmítnout převzít VUŽ. Taková situace může nastat, pokud je VUŽ ve stavu, který ohrožuje zdraví osob, které zpětný odběr provádějí, nebo pokud vznikne pochybnost, že VUŽ pochází od konečného uživatele. A také v případě, že je kapacita místa zpětného odběru naplněna.

Článek IV.

 Objednávka, kupní smlouva

 

  1. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně popisu, obrázků a uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny bez i včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Kupující bere na vědomí, že náklady spojenébalením a dodáním zboží budou k ceně připočítány. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Kupující provádí objednávku jednak prostřednictvím webového rozhraní, přičemž objednávka bude vždy obsahovat přesný název objednaného zboží, kód zboží, požadované množství, zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje kupujícího (jméno a příjmení či název společnosti, identifikační číslo, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu). 
  3. V případě, že kupující zašle písemnou objednávku mailem nebo jiným způsobem, musí obsahovat zejména:
    • i.specifikaci objednávaného zboží (množství a technické údaje – název dle katalogu, typové číslo nebo kód zboží, balení);
    • ii.cenu;
    • iii.termín dodání objednaného zboží;
    • iv.místo určení;
    • v.příslušné dodací podmínky dle INCOTERMS 2010, vydané Mezinárodní obchodní komorou, jsou EXW (sídlo prodávajícího) pokud není uvedeno jinak v objednávcepotvrzeno prodávajícím;
    • vi.specifikaci kupujícího (registrace, registrační číslo z obchodního rejstříku, identifikační číslo pro DPH platné ve státu destinace zboží (IČO, DIČ), kontaktní osobu, telefonický kontakt a email). Součástí první objednávky je nutný také výpis z obchodního rejstříku nebo živnostenský list.případě, že není uvedeno IČO, popř. jiný identifikátor kupujícího, vyhrazuje si prodávající právo objednávku nezpracovat, zrušit, popř. nepotvrdit.
  4. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Pokud provádí kupující objednávku přes webové rozhraní, objednávku odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko „DOKONČIT“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
  5. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, dále s podmínkami ochrany osobních údajů a vyjadřuje souhlas se zpracováním osobních údajů pro potřeby vyřízení objednávky. 
  6. Objednávka přijatá prodávajícím je závazná. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím a to e-mailem, který je uvedenýtěchto VOP.
  7. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část na základě oznámení kupujícímupřípadě, kdy se zboží již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet, přičemž k uzavření Kupní smlouvy nedojde.
  8. V případě objednávky přes webové rozhraní prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
  9. V případě objednávky provedené jiným způsobem než přes webové rozhraní, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy bylo kupujícímu doručeno přijetí závazné objednávky ze strany prodávajícího.
  10. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Prodávající má právo požadovat platbu předem.
  11. Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky nebo cenové nabídky má platnost 1 měsíc, není-li stanoveno jinak.
  12. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího, nebo telefonicky, pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.
  13. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
  14. Prodávající má právo pozměnit cenu zboží, pokud to situace vyžaduje, ale musí o tom informovat kupujícího ještě před odesláním objednávky a vystavením faktury. Bez odsouhlasení nové ceny kupujícím nemá prodávající právo objednávku odesílat a ani vystavovat fakturu na novou cenu.
  15. V případě zrušení objednávky ze strany kupujícího, po závazném potvrzení této objednávky ze strany prodávajícího, má prodávající nárok na storno poplatek ve výši 50 % z ceny zboží. Pokud již prodávající vynaložil v souvislosti se smlouvou náklady, náleží mu též náhrada těchto účelně vynaložených nákladů v plné výši. Storno poplatek neplatí, pokud jde o zrušení objednávky ze strany prodávajícího nebo z důvodu změny ceny.
  16. V případě, že kupující objedná zboží, které je v nabídce na e-shopu označeno jiným statusem než “SKLADEM”, prodávající sdělí e-mailem bez odkladu kupujícímu termín dodání předmětného zboží a kupní smlouva se považuje za uzavřenou až písemným potvrzením souhlasu kupujícího s těmito dodacími termíny e-mailem. V tomto případě, pokud kupující zruší objednávku, u které je oboustranně domluvená cena a dodací termíny, má prodávající nárok na storno poplatek ve výši 100 % z ceny zboží. Dále má nárok na úhradu všech vynaložených nákladů spojených se smlouvou
  17. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího. V případě, že ji kupující neakceptuje, má prodávající právo odstoupit od smlouvy.
  18. Prodávající si též vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy v případě změny kurzu, výrazné inflaci, při výrazných změnách dodavatelských podmínek nebo v případě, že se již zboží nebo komponenta pro jeho výrobu již nevyrábí či nedodává.

 

Článek V.

Zákaznický účet, registrace kupujícího

  1. Kupující může požádat o registraciinternetovém obchodě na adrese www.holomy.cz. Každá registrace musí obsahovat identifikaci kupujícího, zejména IČO. Následně dojde ke schvalovacímu procesu ze strany prodávajícího, přičemž o výsledku bude kupující podnikatel informován.
  2. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
  3. Registrace musí obsahovat identifikaci kupujícího, zejména IČO. Následně dojde ke schvalovacímu procesu ze strany prodávajícího, přičemž o výsledku bude kupující informován.
  4. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně VOP), nebo pokud prostřednictvím jeho účtu dochází k porušování dobrých mravů nebo platných právních předpisů.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení, popř. nutnou údržhardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 Článek VI.

Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
    • i.bezhotovostně převodem na CZK bankovní účet prodávajícího č.: 596349851/0100, vedený u Komerční banka, a.s.,
    • ii.bezhotovostně převodem na EUR bankovní účet prodávajícího IBAN:SK8111110000001110951004, vedený u UniCredit Bank Slovakia a.s.,
    • iii.dobírkou v hotovosti při předání zboží, je-li to možné,
    • iv.hotovosti při osobním odběru v provozovně.
  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 pracovních dnů od vystavení faktury, pokud není uvedenokupní smlouvě jinak.
  4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
  5. Zboží je kupujícímu dodáno:
    • i.na adresu určenou kupujícím v objednávce,
    • ii.osobním odběremprovozovně (sídle) prodávajícího. 
  6. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
  7. Náklady na dodání zbožízávislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  8. Termín dodání je závislý na druhu objednaného zboží. V převážné většině případů se pohybuje v rozmezí 1–5 pracovních dnů. V případě méně běžného či problematického zboží může dojít k prodloužení dodací lhůty. Prodávající se zavazuje, dle svých možností, v zájmu svém, a především s ohledem na kupujícího, snížit dodací lhůtu na nejmenší možnou dobu. Pokud dodací doba překročí dobu přiměřenou obecné dostupnosti konkrétního druhu zboží na trhu, má kupující plné právo zrušit svoji objednávku, a to formou emailu zaslaného na adresu prodávajícího uvedenoutěchto VOP.
  9. Způsob doručení – kupující má možnost zvolit si doručení prostřednictvím spediční služby nebo osobní odběrprovozovně (sídle) prodávajícího. V případě spediční služby bude zboží doručeno na fakturační, případně doručovací adresu, je-li tato zadána v objednávce, případně upřesněna spotřebitelem před odesláním zboží. Standardně je možné zboží doručit na území České republiky a Slovenské Republiky. Po individuální domluvě lze doručovat i do jiných států EU. V těch to individuálních případech je nutné prodávajícího kontaktovat a domluvit se na výběru a ceny přepravce e-mailem na This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
  10. Převzetí zboží – kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít a zkontrolovat. Zejména neporušenost obalů, lepicí pásky, která slouží jako ochrana před otevřením zásilky během přepravy, počet balíků. V případě jakýchkoliv závad, poškození zboží, nebo pouze podezření že došlo k poškození zásilky toto neprodleně oznámit přepravci samotnému a zaznamenat toto do předávacího protokolu k podpisu o převzetí zásilky. V případě shledání porušení přepravního obalu, poškození zboží či shledání jiných porušení obalu svědčících o neoprávněném vniknutí do zásilky, nebo špatném zacházení, a i v případech již výše zmíněných doporučujeme kupujícímu zásilku ve vlastním zájmu nepřevzít, případně sepsat reklamační protokol o porušenosti zásilky přímo s dopravcem! Podpisem přepravci kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a že výrobek uvnitř zásilky byl v pořádku a k pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky bude prodávající přistupovat na základě podepsaného doručovacího listu, ve kterém kupující svým podpisem stvrzuje neporušenost vnějšího obalu zásilky včetně neporušenosti originální pásky, správný počet balíků a že zásilka nejeví žádné známky vnějšího ani vnitřního poškození. Více informací, jak správně reklamovat zásilku, najdete na webových stránkách u zvolené spediční firmy.
  11. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na e-mailovou adresu kupujícího nebo je přiložen k dodávanému zboží. Faktura musí splňovat všechny náležitosti stanovené příslušnými právními předpisy. Nesprávné či neúplné údaje uvedené na faktuře je kupující oprávněn reklamovat vrácením faktury nejpozději do 5 dnů od převzetí s uvedením důvodů vrácení. Oprava faktury nemá žádný vliv na uvedené smluvní podmínky (cena, splatnost atd.). Prodávající a kupující prohlašují, že opravenou fakturu doručenou elektronicky na e-mail kupujícího ve formátu, který zajišťuje autenticitu dokladu (nejlépe ve formátu PDF, jako obrázek PNG, případně JPG), považují za plnohodnotný doklad, který splňuje náležitosti dle příslušných právních předpisů. Tištěnou formu daňového dokladu připraví prodávající pouze na výslovnou žádost kupujícího.
  12. případě, že prodávající poskytuje záruku za jakost na dodávané zboží, přiloží k němu též záruční list.
  13. Za dodání zboží kupujícímu se považuje předání zboží prvnímu dopravci.
  14. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, alerozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
  15. Odpovědnost prodávajícího za prodlení je vyloučena v případech, kdy je prodlení způsobeno karanténními nebo jinými opatřeními veřejné moci například kvůli epidemii nebo podobné výjimečné události ohrožující veřejné zdraví. Prodlení prodávajícího v takovém případě nepředstavuje porušení smlouvy a kupujícímu nevzniká jakýkoliv nárok na náhradu újmy nebo jakoukoliv smluvní pokutu v důsledku tohoto prodlení.
  16. případě vyzvednutí zboží v provozovně prodávajícího bude zboží vydáno:
    • i.statutárnímu orgánu právnické osoby, který je povinen svou totožnost prokázat,
    • ii.osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí 
  17. V případě, že kupující odmítne zboží při doručování převzít, je mu stanovena náhradní lhůta na jeho vyzvednutí. Pokud ani v takové dodatečné lhůtě zboží nevyzvedne, dochází automaticky k odstoupení od smlouvy.
  18. V případě bezdůvodného nepřevzetí zboží ze strany kupujícího náleží v souladu s ustanovením § 2159 OZ prodávajícímu náklady na uskladnění ve výši 50,- Kč s DPH za každý den uskladnění a též ve smyslu ustanovení § 2913 OZ náhrada škody z titulu porušení smlouvy ze strany kupujícího (nepřevzal zboží, až tak učinit měl), tzn. účelně vynaložené náklady (vzniknou-li) např. poštovné na přepravu zpět, či manipulační poplatky.

Článek VII.

Další práva a povinnosti smluvních stran

  1. Prodávající si vyhrazuje následující práva: 
    • i.jakákoli platba provedená kupujícím může být použita prodávajícím jednostranně pro vypořádání všech nároků prodávajícího – splatných závazků kupujícího.
    • ii.Kupující není oprávněn provádět zápočty bez písemného souhlasu prodávajícího. V případě provedení započtení bez písemného souhlasu prodávajícího má prodávající nárok na úhradu smluvní pokuty ve výši 50.000,- Kč za každý případ. Zaplacením smluvní pokuty nároky prodávajícího na náhradu škody nejsou dotčeny.
    • iii.Kupující není oprávněn zadržovat platby a/nebo snížit kupní cenu v případě jakéhokoliv (údajného) neplnění povinností příslušné Kupní smlouvy ze strany prodávajícího.
    • iv.V případě obdržení úhrady od kupujícího bez udání variabilního symbolu platby rozhodne o použití platby prodávající.
    • v.Bez ohledů na dohodnutá data splatnosti se všechny faktury stávají okamžitě splatnými, pokud předchozí dodávka nebo část dodávky z jednotlivé kupní smlouvy nebo i jiné závazky kupujícího vůči prodávajícímu nebyly uhrazeny v dohodnutém termínu anebo se prodávající dozví o okolnostech, které snižují nebo mohou snížit kredibilitu kupujícího. V takovém případě je prodávající oprávněn požadovat platbu předem pro stávající i nové dodávky podle kupní smlouvy nebo odstoupit od smlouvy s možností požadovat náhradu škody po kupujícím z titulu zmaření této smlouvy.
    • vi.V případě prodlení kupujícího se zaplacením kupní ceny je prodávající oprávněn účtovat úrok z prodlení ve výši 0,05 %dlužné částky za každý započatý den prodlení. Vedle smluveného úroku z prodlení může prodávající uplatnit právo na náhradu škody, a to do výše všech nákladů, které prodávajícímu vznikly v souvislosti s prodlením kupujícího včetně všech nákladů na vymáhání pohledávky.
    • vii.Prodávající není v žádném případě odpovědný zvláště za takovéto škody, jako např. za ztrátu možného budoucího zisku, ztrátu zakázky, ztrátu obchodu, ztrátu budoucích obchodů, ztrátu výroby, ztrátu spolupráce, ztrátu nebo poškození image, ztrátu příjmů, ztrátu zisku, náklady kapitálu, náklady spojené s přerušením výroby nebo provozu, nebo podobně.
  2. Kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy ohledně zboží, které bylo dodáno řádně, včas a bez vad.
  3. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li prodávající v prodlení s dodáním zboží déle než 4 týdny od sjednaného dne dodání.
  4. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu, která již byla kupujícím zaplacena, bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud kupující žádný do 5 dnů od odstoupení prodávajícímu nesdělí). Prodávající se zavazuje v tomto případě zbytečně neprodlužovat termín vrácení kupní ceny a o termínu vrácení kupní ceny bude kupujícího informovat elektronickou poštou nebo telefonicky.
  5. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li kupující v prodlení s úhradou kupní ceny zboží déle než 7 dní. Zároveň má v tomto případě prodávající nárok na smluvní pokutuvýši 50 % z ceny zboží.
  6. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a v případech smluv sjednaných elektronickou cestou též elektronicky. Odstoupení od smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
  7. Zachování vlastnictví (zadržovací právo)
    • i.Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny a všech případných dalších nákladů,respektem k obchodním vztahům s kupujícím, spojených s vymáháním a prodlením platby včetně případných budoucích nároků. Tato výhrada vlastnictví se vztahuje i na zboží dodané prostřednictvím výměny.
    • ii.Pokud by zboží podléhající zachování vlastnictví mělo být zpracováváno, smíšeno nebo kombinováno s jinými předměty, které nepatří prodávajícímu, musí prodávající mít právo spoluvlastnictví na nové věci ve stejném poměru, jako je mezi hodnotou zboží podléhající zachování vlastnictví, včetně DPH, a hodnotou jiných položek zpracovaných nebokombinovaných v době zpracování nebo kombinace. Kupující je povinen uložit položku ve prospěch prodávajícího zdarma.
    • iii.Až do dalšího oznámení je kupující oprávněn nakládat se zbožím v rámci zachování vlastnictví v rámci svých běžných obchodních operací. Pro tuto akci kupující tímto postupuje prodávajícímu své pohledávky z dalšího prodeje zboží pod zadržovacím právem (přeprodejní cena je včetně DPH) včetně odpovídajících pohledávek ze směnek a spolu se všemi doplňkovými pohledávkami. Pokud by kupující měl prodávat zboží pod zadržovacím právem společně se zbožím, které nepatří prodávajícímu, z celkové ceny se postoupení vztahuje pouze na částku, kterou prodávající účtoval kupujícímu za zboží podléhající zadržovacímu právu, které bylo prodáváno.
    • iv.Až do dalšího oznámení je kupující oprávněn shromažďovat pohledávky, které byly postoupeny prodávajícímu. Jakékoli postoupení nebo zastavení takových pohledávek je možné, pouze s písemným souhlasem prodávajícího.
    • v.Pokud je kupující v prodleníplacením nebo neplní své povinnosti vzhledem k zachování vlastnictví, musí kupující na žádost prodávajícího poskytnout pohledávky, s písemným oznámením o postoupení, dodat je prodávajícímu se všemi informacemi, předložit a odeslat prodávajícímu doklady a převést jakékoli směnky. Pokud je to nutné, musí kupující poskytnout přístup prodávajícímu k příslušným dokumentům.
    • vi.Za vzniku okolností uvedenýchtomto odstavci kupující musí poskytnout prodávajícímu přístup ke zboží pod zadržovacím právem, které je stále v jeho držení a pošle prodávajícímu přesný seznam zboží. Kupující jej musí oddělit od ostatního zboží a vrátit je prodávajícímu potom co prodávající odstoupí od smlouvy.
    • vii.Kupující musí prodávajícímu ihned písemně oznámit, pokud by nějaké třetí strany měly zabavit zboží pod zadržovacím právem nebo zadržet pohledávky připsané prodávajícímu. Musí dát prodávajícímu každou možnou podporu v intervenci.

 Náklady na dodržení povinnosti spolupracovat při prosazování veškerých práv vzhledem k zachování vlastnictví a na všechna opatření učiněná pro udržování a skladování zboží hradí kupující.

Článek VIII.

Práva a povinnosti z vadného plnění, záruka za jakost a reklamace

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem.
  2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
    • i.je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
    • ii.zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže si jej prodávající nebyl vědom nebo bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
    • iii.je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži, pokud není určenoodborné montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
    • iv.zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
  3. případě nekomplexnosti zboží, případně jeho poškození, je kupující povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 dnů od převzetí zásilky, kontaktovat prodávajícího a sdělit mu tuto skutečnost, případně doložit fotodokumentaci.
  4. Prodávající neodpovídá za poškození zboží a kupujícímu nenáleží právo z vadného plnění, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není ani opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
  5. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění, a to dodáním nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolen způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by měla bez vady.
  6. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění (nebude-li stranami sjednána její výše, platí za ujednanou výše obvyklá.
  7. Kupující může požadovat přiměřenou slevu (tj. rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou spotřebitel obdržel) nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
    • i.prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí a/nebo nepřevezme věc k odstranění vady ve smyslu § 2170 OZ;
    • ii.se vada projeví opakovaně (tj. třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady);
    • iii.je vada podstatným porušením smlouvy (tj. takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala);
    • iv.je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele. 
  8. Kupující nemůže od smlouvy odstoupit, je-li vada věci nevýznamná (tzn. nepodstatné porušení kupní smlouvy).takovém případě může kupující požadovat pouze přiměřenou slevu z kupní ceny nebo opravu věci.
  9. U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
  10. Prodávající může u některých výrobků poskytnout kupujícímu záruku za jakost ve smyslu § 2113 a násl. OZ. Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky (tzv. záruční list), že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění věc nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít věc vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce. Zaručí-li se poskytovatel záruky, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci. 
  11. Reklamace: Kupující vytkne vadu emailem či písemně, kde uvede své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
  12. Při uplatnění reklamace je kupující povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo (způsob vyřízení reklamace) si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího není možná. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
  13. případě reklamace výměnou a/nebo opravou věci se záruční doba neprodlužuje na další dva roky, prodlužuje se pouze úměrně o dobu, po kterou nemůže kupující vadnou věc užívat.
  14. případě reklamace specifického zboží, jako je například světelná souprava, se postupuje individuálně. Kupující je povinen kontaktovat prodávajícího, kde mu bude sdělen další postup reklamace.
  15. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace (pokud se prodávajícíkupujícím nedohodne na delší lhůtě) a v této lhůtě je nutné též kupujícího o vyřízení reklamace informovat. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  16. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.

Článek IX.

Poprodejní servis

  1. Pro informacezáručnímu servisu je nutné kontaktovat prodávajícího na emailu This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , kde budou sděleny veškeré údaje a podmínky servisu.
  2. Pozáruční servis prodávající poskytuje. Bližší informace budou sděleny na výše uvedených kontaktech.

Článek X.

Ochrana osobních údajů

  1. Všechny informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud kupující nedá prodávajícímu písemné svolení, údaje o kupujícím nebude prodávající jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
  2. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete Zásadách ochrany osobních údajů.

 Článek XI. 

Vyšší moc

  1. Prodávající nenese odpovědnost za jakékoliv selhání či zpoždění při výkonu, pokud:
    • i.takové selhání nebo zpoždění vyplývá z přerušení výrobního procesu zboží, avšak toto nelze použít v případech hrubé nedbalosti nebo úmyslu; nebo
    • ii.je takové selhání nebo zpoždění zapříčiněno Vyšší mocí, jak je definována níže, nebo zákonem.
  2. V případě takové poruchy, jak je stanoveno výše, bude výkon příslušné části Kupní smlouvy pozastaven na dobu, jakou trvá porucha, aniž by prodávající byl odpovědný kupujícímu za vzniklou škodu. 
  3. Označením "vyšší moc" se rozumí a zahrnují veškeré okolnosti nebo skutečnosti, které jsou mimo racionální kontrolu prodávajícího - zda předvídatelné v době Kupní smlouvy - v důsledku čehož nemůže prodávající racionálně být povinen plnit své povinnosti, včetně vyšší moci a/nebo nedodržení závazku jedním z dodavatelů prodávajícího, včetně ale neomezených na válku, hrozbu války, povstání, sabotáž, požár, bouře, povodeň, výbuch, přírodní pohromy, vládní nařízení nebo omezení Evropské unie, stávka, úplné nebo částečné zničení závodu či výrobní linky prodávajícího nebo jeho dodavatelů, dodávky dodavatelů, změna celních předpisů, dovozních a vývozních kvót, zákaz exportu či importu nebo jakékoli další příčiny. V případě že zásah Vyšší moci trvá po periodu tří (3) po sobě jdoucích měsíců (nebo v případě, že prodávající důvodně předpokládá prodloužení trvání na tři (3) po sobě jdoucí měsíce), má prodávající právo zrušit celou Kupní smlouvu nebo jakoukoliv část Kupní smlouvy bez jakékoliv odpovědnosti vůči kupujícímu.

 

Článek XII.

Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.případě sporu bude určena příslušnost soudu dle platné právní úpravy. 
  2. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  3. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenoutěchto VOP. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
  4. Všechna právawebovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  5. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem. 
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícímelektronické podobě a není přístupná. 
  7. Znění VOP může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění VOP. 
  8. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 1. 2025.
Last Updated on Thursday, 03 April 2025 09:39